“De versterking van Mechelen als winkelstad vergt een multidisciplinaire aanpak. Zowel het aan de man brengen van onze stad, de bereikbaarheid, de strategie inzake evenementenbeleid, een aangename en nette openbare ruimte , parkeergelegenheid , een kwaliteitsvol winkelaanbod en nog heel wat andere factoren bepalen samen de aantrekkingskracht van Mechelen in zijn totaliteit en dat geldt ook voor onze handelskern”, stelt schepen van economie Katleen Den Roover (N-VA).
Om de multidisciplinaire aanpak te faciliteren startte vorige maand de projectcoördinator Mechelen Winkelstad. Deze rol wordt nu ingevuld door Anneke Verbelen. Zij zal ervoor zorgen dat alle projecten elkaar versterken en een mooi geheel vormen. Op dit ogenblik zijn heel wat studies lopende.
“Mechelen heeft alles in handen om de winkelstad van de toekomst te zijn. Compact maar zeer divers, cultuurhistorisch en tegelijk innoverend. Er is de afgelopen jaren een heel fijne dynamiek op gang gekomen. Het komt er nu op aan om de pijnpunten die er nog zijn aan te pakken en onze troeven verder uit te spelen,” aldus projectcoördinator Anneke Verbelen.
Ons indrukwekkend historisch patrimonium, samen met het merk Mechelen kinderstad en een sterk evenementenbeleid kunnen de ontwikkeling van Mechelen als winkelstad ondersteunen. En zo kan Mechelen als winkelstad zich ook een eigen identiteit ontwikkelen.
Foto: LinkedIn Anneke Verbelen