Mechelen.be/meldingen De melding doorgeven doe je voortaan via het online formulier op www.mechelen.be/meldingen. Daar moet je telkens voor je melding een categorie aanduiden. De categorieën werden verfijnd en concreter geformuleerd. Zo komt de melding meteen terecht bij de bevoegde dienst. Je kan je melding ook telefonisch doorgeven via het centraal gratis nummer 0800 20 800. Ook deze meldingen worden door de stadsmedewerker onmiddellijk ingegeven via de website. De uitvoeringsdiensten krijgen alle meldingen nog slechts via één kanaal binnen. Ze verliezen geen tijd meer door het overtypen van tickets in het systeem. Voortaan krijgen de ploegbazen van het team onderhoud openbaar domein, de wijkonderhoudsteams en verkeerssignalisatie een tablet mee. Eens ze het probleem hebben opgelost, kunnen de stadsmedewerkers dat ter plaatse via een tablet aangeven. Ook als er bijvoorbeeld extra materiaal nodig is, kunnen ze dat meteen digitaal ingeven. In totaal zullen hiervoor tien tablets worden ingezet. Van zodra in het systeem een melding wordt afgevinkt als afgehandeld, krijgt de Mechelaar een berichtje dat zijn of haar melding is opgelost. Doordat meldingen nu enkel nog digitaal worden verwerkt, winnen de stadsmedewerkers tijd, is een heldere rapportering mogelijk en kan de werking continu worden bijgestuurd. “Dit nieuwe systeem is zowel voor de stad als voor de burger een win-win: de burger kan op een eenvoudige manier zijn melding plaatsen en hij krijgt onmiddellijk een bericht wanneer de melding afgehandeld is. Voor de uitvoeringsdiensten zorgt het voor een vlottere doorstroming en afhandeling”, zegt schepen van ICT Walter Schroons (CD&V). Foto: Stad Mechelen]]>