Sinds 27 oktober hangen er in de Keldermanszaal kleurrijke en creatieve Sint-Romboutstorens. Allemaal inzendingen voor de wedstrijd waarmee Mechelen Kinderstad op zoek gaat naar een nieuw logo. Iedereen kon er tot deze middag stemmen op zijn of haar favoriete inzending.
De concurrentie was groot, meer dan 600 tekeningen en een tiental ontwerpen dongen mee naar de prijzen. Op basis van het aantal stemmen in de expo werden er zes publieksprijzen uitgedeeld in volgende categorieën:
1. 0-5 jaar (prijs: een themafeestje naar keuze voor 10 kinderen op de Speeldag 2015) – Winnaar: ELINE BOUTELIGIER
2. 6-11 jaar (prijs: een themafeestje naar keuze voor 10 kinderen op de Speeldag 2015) – Winnaar: ZITA MAREELS
3. 12-18 jaar (een iPad mini) – Winnaar: KLARA VERSTEVEN
4. 18+ (een iPad mini) – Winnaar: LINDSAY RINCKHOUT
5. Klas uit lager onderwijs (3 bezoeken met de klas aan Mechelen Kinderstad partners (1x Speelgoedmuseum, 1x Planckendael en 1x Technopolis))
– Winnaar: DE SPREEUWEN
6. Klas uit secundair onderwijs (een bezoek aan de Sint-Romboutstoren en een bezoek aan Planckendael achter de schermen) – Winnaar: PARAMEDISCH INSTITUUT
De publiekswinnaars mochten hun prijs in ontvangst nemen uit handen van jeugdschepen Greet Geypen.
“Mechelen staat bekend als een echte kinderstad, we kregen recent nog een kindvriendelijk label toegemeten. Maar het ontbrak ons aan een logo dat bleef hangen bij de jongeren. Een professionele jury zal nu uit alle inzendingen een ontwerp kiezen dat Mechelen Kinderstad nog meer op de kaart moet zetten”, aldus Greet Geypen.
Op 4 januari zullen we de finale winnaar kennen. Het winnende concept van deze ontwerpwedstrijd wordt gekozen door een vakjury, bestaande uit mensen met relevante ervaring, aangevuld door mensen uit het beroepenveld. Het nieuwe merk en logo, dat zal worden gebruikt in de toekomstige marketing en communicatie van Mechelen Kinderstad, wordt onthuld tijdens de nieuwjaarsdrink op de Grote Markt.
foto: Logo stad Mechelen