Een cijfer waar Malinwa noch tevreden noch ontevreden mee is. “Enerzijds blijft een grote groep van supporters ons trouw. We zijn hen bijzonder dankbaar. Maar anderzijds moeten we eerlijk zijn: het moet beter. Het slechte vorige seizoen heeft ons uiteraard parten gespeeld”, zegt commercieel directeur Marc Faes.
“Een jaar geleden hadden we 7500 supporters die zich een seizoenskaart aanschaften. We hebben – naast een investering in het sportieve – verschillende acties ondernomen om abonnees meer voordelen te bieden. Kortingen, gratis toegang tot het fanweekend en een scherpe prijs ten opzichte van losse tickets. Dat heeft duidelijk vruchten afgeworpen, want de daling blijft dus beperkt.”
Ook de vele wijzigingen in het speelschema voor de tv-uitzendingen heeft een invloed op het aantal aanwezige toeschouwers in het stadion.
“Wat mogelijk ook een verklaring is voor de lichte daling aan abonnementen”, aldus Faes. “We krijgen daarover veel reacties en zullen dit op de agenda van Pro League zetten.”