Het wordt de vierde standplaats waarbij de stad zorgt voor extra steun in de opstartfase.
Intussen is gebleken dat inkomsten van de nieuwe standplaatsen sneller dan verwacht het niveau benaderen waarbij de vergoedingen van de deelnemers volstaan om de maandelijkse kosten te dekken. De stad moet daarom minder bijdragen dan voorzien. Daarom kan het cambionetwerk versneld groeien in Mechelen.
Schepen van mobiliteit en duurzaamheid Marina De Bie: “Als stad geven we het goede voorbeeld en maken we zelf gebruik van cambio voor een aantal dienstverplaatsingen. We kiezen er nu bewust voor om dankzij eigen investeringen het netwerk uit te breiden. Zo moet cambio nieuwe gebruikers kunnen aantrekken en de groei in Mechelen verder zetten. Voor inwoners is dit een heel aantrekkelijk aanbod: een deelwagen dicht bij je thuis met een gegarandeerde parkeerplek. Vaste kosten vallen weg en je betaalt enkel voor het gebruik. Autodelen in Mechelen kan nog flink groeien en dat moeten we vanuit het stadsbestuur zoveel mogelijk faciliteren.”