Dit jaar worden singels op Valentijn in de watten gelegd dankzij de ‘Love bus’! Met deze ludieke campagne wil Mediawijs.be het potentieel van de digitale wereld onderstrepen.
Mediawijs.be voert deze campagne omdat het via een positieve boodschap – namelijk de mogelijkheden van het online daten – het potentieel van de digitale wereld wil onderstrepen. Online daten heeft veel voordelen omdat het heel wat grenzen doorbreekt. De voordelen van de online wereld zijn niet enkel op economisch vlak van belang, maar ook voor de persoonlijke ontplooiing van individuen. En wat spreekt nu meer tot de verbeelding dan (online) liefde om deze boodschap aan op te hangen?
Tot voor kort was het zoeken van een liefdespartner via internet nog een groot taboe. Echter de realiteit leert dat steeds vaker koppels elkaar leren kennen via het internet. Facebook helpt gebruikers daarbij ook in het verzamelen van informatie en achtergrond over zijn of haar mogelijke liefdespartner. Door de komst van het internet krijgen relaties en seksualiteit een heel nieuwe dimensie. In de virtuele wereld van online dating ontstaat een liefdesspel met heel eigen spelregels.
Mediawijs.be wil zoveel mogelijk mensen online krijgen en tips en advies geven over hoe men zich het best online kan profileren. Al deze adviezen zijn samengebracht in de toepasselijke Cupido’s en Cupidon’ts. “Sommige mensen hebben een duwtje in de rug nodig om bepaalde drempels te overwinnen. Met de Love Bus wil Mediawijs.be die extra push geven. Voor de online liefde, maar ook voor al andere online activiteiten.” Daarnaast heeft deze campagne ook aandacht voor het mediawijs online communiceren en moedigt het daarbij een verantwoord en veilig internetgebruik aan.
Schepen van Jeugd Greet Geypen is alvast enthousiast: “Dit is een zeer goed initiatief waar de stad Mechelen volledig achter staat en dat we willen steunen. Het internet wordt steeds meer en meer een ontmoetingsplaats voor jongeren, ook op relationeel vlak. Sensibilisering hierrond is dan ook zeer belangrijk.”
On tour
De Love Bus vertrekt in Mechelen en houdt op de middag halt op de Veemarkt Daarna rijdt de bus door naar Hasselt en Antwerpen. Er is telkens een stop voorzien van enkele uren waarbij je zowel veel kunt leren als kunt winnen. Aan boord van de bus zitten Parship Seksuologe Mieke Mievis, fotografe Evy Raes en enkele digitale experts. Fotografe Evy Raes zal voor ieder die dit wenst een profiel make-over maken. De eigenaar van de foto kan deze dan online downloaden. Mieke Mievis geeft vanop de bus aan voorbijgangers – jong en oud – uitleg over het daten in de wereld van de online liefde. En hoe je een goed online profiel aanmaakt op sociale fora wordt toegelicht door enkele digitale experts.