Vanaf vandaag kan de Mechelse aanhang terecht bij een ombudsdienst. Die dienst wordt beheerd door het supportersplatform vzw Malinwa en is zo goed als een primeur voor België.
‘Onze ombudsdienst is het perfecte voorbeeld van een SLO (Supporter Liaison Officer), zoals de UEFA dat onlangs heeft aanbevolen aan alle Europese clubs’, licht voorzitter van de supportersraad Gert Van Dyck toe. ‘Het is niet toevallig dat KV Mechelen daar als één van de eerste clubs in België werk van maakt. De band met onze supporters is heilig hier. Ze zijn het hart van deze mooie club. De ombudsdienst heeft een signaalfunctie. Als we weten wat er leeft bij de geelrode aanhang kunnen wij mogelijke problemen, samen met de supportersclubs, of het bestuur nog sneller aanpakken.’
‘Voor klachten én ideeën’
KV Mechelen De ombudsdienst is erg gemotiveerd en vindt een aanspreekpunt voor de supporters een logische stap in de verdere professionalisering van de club.
‘De Mechelse supporters zijn mondig en bulken van de goeie ideeën. En uiteraard hebben ze soms klachten of merken ze aandachtspunten ter verbetering op. Die kunnen ze voortaan kwijt bij ons via dit efficiënt kanaal. Onze ambitie is snel en correct te reageren op alle klachten, opmerkingen en suggesties. Welke bemerkingen de Malinwa-supporter ook heeft, wij zullen er alles aan doen opdat ze hun weg naar een constructieve oplossing of realisatie vinden. De KVM-supporter mag voortaan nog meer op onze feedback rekenen.’
Praktisch
U kan de ombudsdienst bereiken via www.malinwa.be of via het emailadres ombudsdienst@malinwa.be.
Foto: www.kvmechelen.be