Tussen de twee weekends waren er behoorlijk wat verschillen. Het eerste weekend van Tomorrowland werd er vooral melding gemaakt van overlast in de Spoorweglaan. De ‘crew office’ bevond zich sinds dit jaar in de gebouwen van basisschool De Reuzenboom. Het zorgde ervoor dat buurtbewoners moeilijk konden parkeren. Er werd een oplossing geboden door het verdelen van een oranje doorgangsbewijs voor de bewoners van de Spoorweglaan.
Het tweede weekend weekend werd er vooral geklaagd van geluidsoverlast. Door dat de wind anders stond in het tweede weekend dan in het eerste was er een opmerkelijk verschil in geluidsgolven. Bij problemen ging het team van het buurthuis, geleid door Ivo Corbeels, ter plaatse om enerzijds metingen te doen en anderzijds met wat kleine tips een oplossing te bieden.
Eveneens een weerkerend fenomeen was het probleem rond afval. Ondanks de grote hoeveelheid vuilniszakken die her en der werd gehangen bleven hier ook meldingen van overlast toestromen. Een team dat op de baan was heeft de grootste problemen vrij snel kunnen oplossen.
De medewerkers van het buurthuis werden ook dit jaar in de bloemetjes gezet door de buurtbewoners. Taart en koekjes werden regelmatig aan het team getrakteerd.
Het Buurthuis was dinsdag voor het laatst geopend. Wie tijdens de afbraak en de opruiming van De Schorre nog met vragen zit kan deze nog steeds telefonisch melden via 0800-19.009. Via e-mail kan je heel het jaar je vraag stellen: buurt@tomorrowland.be.