Nieuws
logo Putte

woensdag 25 januari 2017 16:59 - Mechelen

Bepaalde gemeentediensten in Putte gaan op afspraak werken

Vanaf 30 januari zullen de diensten ruimtelijke ordening, milieu, openbare werken en mobiliteit van de gemeente Putte op afspraak werken.

“Het gemeentebestuur wil met werken op afspraak een volgende stap zetten in het verbeteren van de dienstverlening. Daarom start er een pilootproject. Vanaf 30 januari werken de diensten ruimtelijke ordening, milieu, openbare werken en mobiliteit enkel nog op afspraak.”, zegt burgemeester Peter Gysbrechts.

Het werken op afspraak heeft heel wat voordelen voor de burger, namelijk:
• verkort de wachtrij;
• verkort de behandelingstijd omdat er een betere voorbereiding kan gebeuren;.
• weet je meteen wat je eventueel dient mee te brengen voor de behandeling van je dossier.

Dat net nu gestart wordt met dit pilootproject binnen deze diensten heeft ook te maken met de veranderende interne werking zelf. “Met de opkomst van de digitale bouwaanvraag en de start van de omgevingsvergunning,” vult schepen van ruimtelijke ordening Peter De Vooght aan, “is het ook voor de diensten belangrijk om over te gaan tot een efficiëntere werking die te goeden komt aan alle partijen.”

Hoe maak je een afspraak?
Je kan een afspraak maximum 30 dagen op voorhand vastleggen
Het maken van een afspraak kan:
• telefonisch via het nummer 015 76 78 80,
• per mail via omgeving@putte.be (voor diensten ruimtelijke ordening, milieu, openbare werken en mobiliteit).

Toekomst
Indien het pilootproject vlot verloopt, zal dit uitgebreid worden naar andere diensten waar complexere vragen of afspraken die een langere tijd in beslag nemen aan bod komen. Bovendien is het de bedoeling dat burgers op termijn zelf een afspraak kunnen boeken via de gemeentelijke website putte.be.

foto: logo Putte



Klik hier voor meer nieuws uit de regio Mechelen

Commentaar