“Dit is nagenoeg een verdubbeling tegenover dezelfde eindejaarsmaand in 2015 (toen 2901 gebruikers)”, zegt schepen van Economie Katleen Den Roover.
“Vrijdag 23 december vormde met de Joe-Kerstparade een piekdag met 1449 gebruikers evenals zaterdag 17 december (1193). Sinds het in gebruik nemen van de nieuwe route zijn er in het algemeen beduidend meer gebruikers van de Shopping Shuttle. In 2017 blijven de minibusjes dan ook elke zaterdag van 10 tot 19 uur via deze route naar het stadscentrum en terug rijden”, stelt schepen van Mobiliteit Marina De Bie.
De cijfergegevens van De Lijn over het gebruik van het shoppingbiljet en de feestbussen zijn momenteel nog niet beschikbaar. De eindejaarsactie met Mechelse gepimpte postkaarten van de handelaars kende eveneens een groot succes. Er werden 16 939 deelnames geregistreerd op de website shoppeninmechelen.be. De 240 uitgelote winnaars zijn via e-mail verwittigd dat zij hun Mechelenbon van € 50 kunnen afhalen bij Milis-Shoes aan de Hoogstraat.
archieffoto: stad Mechelen